Michael Laudrup: Ceea ce a facut Guardiola la FC Barcelona este departe de limitele normalitatii

Fostul mare jucator danez Michael Laudrup a luat o pauza prelungita datorata faptului ca momentan nu a primit nicio oferta de a antrena si ramane calm in continuare pentru ca o echipa sa-l contacteze telefonic pentru a deveni din nou antrenor principal. Datorita acestei pauze prelungite,fostul jucator al Barçei a acordat un interviu in exclusivitate pentru cotidianul catalan El Mundo Deportivo in care isi exprima parerea despre ceea ce a reusit fostul sau coleg Josep Guardiola.

Regreti int-un fel ca nu ai acceptat propunerea echipei Athletico Madrid din vara anului trecut?

Michael Laudrup: Acea zi a trecut,am dat-o uitarii definitiv. Propunerea mi s-a parut foarte tentanta insa am spus nu,va multumesc. Acum sa privim spre viitor,aceea decizie apartine trecutului.

Ce ai simtit cand erai antrenor la Getafe in acel meci de cosmar sustinut impotriva echipei nemtesti Bayern Munchen?

Michael Laudrup: A fost o experienta uluitoare pentru mine,nu am reusit sa-mi sterg din memorie timpul petrecut la aceasta formatie. In Rusia,Spania,Suedia,Danemarca sau Germania,oriunde as merge vorbesc cu placere de acele momente senzationale traite la Getafe. Am fost multi ani in fotbal si nu am simtit deloc acea experienta petrecuta pe banca tehnica a clubului din Madrid. Se pare ca multa lume a vazut acel meci de cosmar cu Bayern Munchen,fanii erau realmente uimiti de ce putem realiza impreuna.

Ce simti in momentul cand vezi jucand pe FC Barcelona?

Michael Laudrup: Este o senzatie unica va spun pe cuvant,nu am mai vazut o alta generatie a acestui club sa uimeasca lumea fotbalului mondial cum o fac acesti baieti minunati.

Nu-mi amintesc vreo alta echipa care sa termine turul de campionat neinvinsa dupa ce a castigat o multime de trofee. Guardiola a reusit sa-i faca pe acesti jucatori sa inteleaga totul despre acest club,sa nu uitam ca fostul meu coleg de la Barça a venit ca antrenor principal intr-un moment in care echipa numai castigase vreun trofeu intern sau extern. Pep a rezistat foarte bine presiunii si il felicit pe aceasta cale,o echipa competitiva de obicei se face in aproximativ 2 ani iar el a reusit acest lucru in doar 6 luni de la instalare.

Sistemul promovarii tinerilor de ce nu functioneaza bine si la alte echipe,spre exemplu Real Madrid?

Michael Laudrup: Scoala madrilena este diferita de cea catalana,catalanii invata inca de mici copii tacticile fotbalului modern,pe cand madrilenii sunt cu totul o alta echipa,ei mereu incearca aducerea celor mai buni jucatori din lume,pentru ca asa cred dansii ca se face performanta la acest nivel.

Ca fost jucator al marilor rivale FC Barcelona si Real Madrid pe cine ai dori la final sa iese campioana?

Michael Laudrup: Nu-mi pasa,sunt bucuros si implinit ca am avut oportunitatea imensa de a evolua la aceste doua mari nume ale fotbalului mondial,dupa parerea mea cele mai glorioase echipe ale tuturor timpurilor,deci cu alte cuvinte nu am nicio preferinta in acest sens. Fie ca cei mai buni sa triumfe in campionat.

Crezi ca Josep Guardiola va continua multi ani de acum incolo la FC Barcelona?

Michael Laudrup: N-am de unde sa stiu acest lucru,totul se poate schimba de la an la an,vin presedinti noi la club iar eu nu am de unde sa stiu ca Guardiola poate rezista multi ani pe banca tehnica.

Ca antrenor totul se schimba,trebuie sa ramai fidel tacticii tale gandite inaintea unor meciuri capitale,pentru ca astfel castigi admiratie in randul fanilor si al conducerii,asta numai in cazul unor rezultate multumitoare,insa daca esuezi esti privit ca un nimeni de toata lumea.

Cat mai ai de asteptat pentru a primi din nou o oferta de a antrena?

Michael Laudrup: Foarte mult cred eu. Mai intai trebuie sa stiu intr-adevar daca cineva ma doreste si desigur sa ne intelegem din toate punctele de vedere,de la salariu pana la viitoarele performante facute la un club.Cateodata nici un antrenor nu stie cand sa se opreasca,este acea presiune dobandita de rezultatele negative si la un moment dat doresti sa pui capat acestei aventuri ca antrenor,este exact ce am simtit si eu,presiunea aceasta care mi-au impus-o conducatorii clubului Spartak Moscova a fost foarte mare incat nu am putut rezista cum mi-am dorit initial.

Crezi intr-o eventuala propunere a lui Florentino Perez de a antrena Real Madrid?

Michael Laudrup: Nu ma gandesc deocamdata la acest lucru,timpul pe care-l am il dedic exclusiv familiei mele. Sanatate multa va doresc!




2 gânduri despre “Michael Laudrup: Ceea ce a facut Guardiola la FC Barcelona este departe de limitele normalitatii

Lasă un răspuns

